Pomorskie – Groty Mechowskie

Pod Puckiem, w okolicach Smolna swą siedzibę ma wioska indiańska, nigdy tam nie byłam, a przejeżdżając zdarzało się ją zobaczyć. Mój ojciec, opowiadał mi kiedyś, że podobno podkradają krowy z pastwisk, ale mój ojciec od zawsze miał tendencję do wkręcania mi różnych rzeczy, więc traktuję tę opowiastkę jako kolejny żarcik. ;) Niestety odwiedziłam te miejsce w kwietniu, a nie jest to jeszcze sezon, więc po wiosce nie było śladu. Tak więc fotką tipi Cię nie uraczę. Mam nadzieję nadrobić to może w najbliższym czasie.

mapa (1)

Niedaleko od Pucka znajduje się mała mieścinka Mechowo, a w niej owe Groty Mechowskie. W marcu przejeżdżaliśmy tamtędy, punkt był jeszcze zamknięty, postanowiliśmy spróbować ponownie w kwietniu. Teren jest ogrodzony płotem, przy wejściu siedzi przesympatyczna Pani i pobiera drobną opłatę. Bilet normalny kosztuje 2 zł, a ulgowy 1,50 zł. Groty otwarte są codziennie od 9 do 17. Część udostępniona do zwiedzania nie jest wielka, ale przeciskanie się między wąskimi ścianami i przy niskim suficie daje na prawdę sporo radości -nie wiem czemu. Dzieciaki miały świetny ubaw, tym bardziej, że one praktycznie przebiegały przez groty, choć obawiałam się, że mogłoby je to przerazić, bo to zupełnie nowe dla nich doświadczenie. Całość jest oświetlona, ale nie razi w oczy, pozostawia naturalny klimat.

Ach te moje prześwietlone zdjęcia. ;)

Polecam wybrać się w te miejsce na wycieczkę rowerową. Obok grot znajduje się mały parking z miejscem na wypoczynek, więc może i piknik? Niestety jest to za mała atrakcja by spędzić w niej cały dzień. A może kiedyś udostępnią resztę groty do zwiedzania?

2 comments

Skomentuj

